Privacy extra informatie

Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om uw gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van u nodig vanwege de contractuele afspraken tussen u en ons, zoals uw aankoop van een product of uw recht op garantie. Dit is het geval bij:

  • Bestellen
  • Bezorging
  • Retour 
  • Contact met onze klantenservice

Daarnaast kunnen we uw gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan uw privacy. Dit geldt voor:

  • Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
  • Contact met onze klantenservice
  • Bezoek van de website
  • Account
  • Nieuwsbrief & e-mail
  • Persoonlijk advies

We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om uw gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heeft u ons zelf toestemming gegeven om uw gegevens te gebruiken, zoals wanneer u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden we netjes bij.

Wie heeft toegang tot jouw gegevens?

We geven uw gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, leveranciers of reparateurs, betaalpartners, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen. Onze bezorgpartner moet tenslotte uw bestelling afleveren op het juiste adres. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.

De partijen die van ons toegang krijgen tot uw gegevens, mogen deze alleen gebruiken om uw een dienst te leveren namens ons. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van uw gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. U leest hier meer over in ons cookiestatement en het privacybeleid van deze partijen. We verkopen uw gegevens nooit aan derden.

Wat slaan wij op?

We slaan uw gegevens op in onze shop database. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Deze worden opgeslagen binnen Nederland.

Hoe lang bewaren we uw gegevens?

We bewaren en gebruiken uw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van u hebben. Of gebruiken we uw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van je bestelling.

Klinkt lekker simpel, maar hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we uw gegevens verwijderen. Dit zijn ze:

  • Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we uw gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
  • Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met uw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. U moet zelf ook de facturen van uw aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld uw garantie verloopt.
  • Als u uw product door ons laat repareren of vervangen, bewaren we uw melding en contactgegevens 7 jaar. Daarna gebruiken we uw gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
  • Als u zich heeft ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als u  op een gegeven moment beslist dat u de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van uw verzoek. De mails die u van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. u hoeft dus niet bang te zijn dat u vaker dezelfde mail van ons krijgt. Na die periode gebruiken we uw gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
  • Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we heel lang. Niet leuk, wel nodig.

Wat zijn uw rechten?

Uiteraard blijf u de baas over uw gegevens. Wil u gratis inzage krijgen in iw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil u uw gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of uw e-mailvoorkeuren aanpassen? Geen probleem. U kunt dit zelf doen in uw account. Of u laat het ons weten per post of e-mail. Op die manier kan u ook bezwaar maken tegen het gebruik van uw gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat u vindt dat uw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw.

Uitschrijven voor de nieuwsbrief is zo gepiept. Dat doe u in uw account of via de link onderaan de nieuwsbrief zelf. En wil u helemaal geen cookies meer? Ook dat kunt uzelf regelen. Lees in ons cookiestatement hoe u dat doet.

We willen zeker weten dat u écht u bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van u vragen om u  identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.

Vragen of klachten?

Voor vragen of klachten over uw gegevens en de bescherming van uw privacy kunt u contact opnemen met ons. Dit kan schriftelijk naar ons adres of per mail.

Mailen: info@DakisolatieTotaal.nl
Schrijven: DakisolatieTotaal.nl, van Dijklaan 17-b, 5581 WG Waalre

Wanneer u niet tevreden bent over hoe wij omgaan met uw privacy kunt u contact opnemen met de privacy-autoriteit.

Wie is verantwoordelijk voor uw gegevens?

Wij zijnDakisolatieTotaal.nl

Dit is ons KvK-nummer: 54355575
Dit is ons BTW-identificatienummer: NL851272423B01

U kunt ons zo bereiken:
Bellen: 088 03 06 290
Mailen: info@DakisolatieTotaal.nl
Schrijven: DakisolatieTotaal.nl, van Dijklaan 17-b, 5581 WG Waalre

.